[Archive]


Tuesday, May 30, 2006



    در دنیای موسقی چه خبره؟
    سال 2006 سال هیجان انگیزی برای موسقی راک بوده و قراره که انگیزتر هم بشه
    یک سری از گروه های نامدار که مدت ها بود غیبشون زده بود آلبوم دادن
    آلبوم هایی که من تا این لحظه گرفتم و نیوشیدم عبارت اند از:

    1-
    Title: 10,000 Days
    Band : Tool
    2-
    Title: Stadium Arcadium
    Band : Red Hot Chilli Peppers
    3-
    Title: Living with war
    Band : Neil Young
    4-
    Title: Carnival Of Rust
    Band : Poets Of The Fall
    5-
    Title: Kill
    Band : Cannibal Corpse

    و اما تحلیل دکتر از آلبوم های شنفته شده
    1- برای گروهی که خالق دو اثر استثنایی و خارج از تصور به نام های Aenima و Lateralus میباشد، این آلبوم اون هم بعد از 5 سال انتظار، موفقیت چندانی به حساب نمیاد،
    Tool در این آلبوم کاملا بر روی موسقی تمرکز کرده و مثل آلبوم های قبلی وقت چندانی صرف Lyrics و Vocals نکرده، احتمالا دلیل اصلی این قضیه هم قرطی بازی های Maynard همراه با گروه A Perfect Circle میباشد که باعث شده Smith تصمیم بگیره در آلبوم جدید یک دیلدوی بزرگ در دهان اون خواننده ی نفهم قرار بده و جز یکی دو تا تراک در بقیه ی تراک ها فقط بهش اجازه ی در آوردن صداهای حیوانی بده. به هر حال پیشنهاد میکنم حتما گوش بدین. در این دوره زمونه کمتر گروهی میتونه مثل Tool خشونت و سنگینی خاص آلترناتیو را با زیبایی و تکنیک قاطی کنه و بخش سنگین خواه گوش شما رو به بهترین نحو ارضا کنه.

    2- این افراد با مزه و بی شخصیت که بسیار محبوب قلب من هستن، این بار یک آلبوم با 28 تراک در دو CD منتشر کردن. در یک جمله اگه بخوام خلاصه کنم، بدون اینکه درگیری هرمونوتیکی خاصی با این آلبوم پیدا کنم، سوارش شدم و ازش لذت بردم، مثل همیشه هر چهار نفر در نشون دادن خلاقیت خودشون موفق بودن.

    3- یک آلبوم کلاسیک بدون نقاط Extreme، من که زیاد خوشم نیومد، Neil Young را پیش از ساختن ساند تراک های فیلم Dead Man بی شک چیز خور کرده بودند، آن موسقی اعجاب انگیز در Dead Man کجا و باقی کارهای کلاسیک و خسته کننده ی او کجا.

    4- اولین آلبومی است که از گروه میشنوم( به توصیه یکی از دوستان گوش طلایی)، یک تراک بسیار بسیار جذاب در این آلبوم وجود دارد به نام Carnival Of Rust، باقی تراک ها معمولی هستند.

    5- در یک کلام، یک آلبوم Dead Metal کاملا Generic. نکته ی جالب این آلبوم مدرن شدن موسقی و تکنیک های این گروه است که بسیار دور از انتظار من بود، این نشان میدهد که یک گروه از یاد رفته ی یک سبک از یاد رفته هم ممکن است سوار بر موج مدرن موسقی شود و دوباره علاقه مندان خود را جذب کند.

    و اما از همه ی این دراز گویی ها که بگذریم
    بی شک بزرگترین اتفاق موسقی در سال 2006 در 11 جولای به وقوع خواهد پیوست
    آلبومی با نام The Eraser از گروهی که با هر Release یک پا افسانه تر شد.
    گروهی به نام Radiohead. شمارش معکوس را آغاز میکنیم و نفس ها را حبس.


    ||





    Mute
    Current Time 0:00
    /
    Duration Time 0:00
    Loaded: 0%
    Progress: 0%
    Stream TypeLIVE
    Remaining Time -0:00
     



    #róisínmurphy


    || 0 Comments